..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
   » Ogólne

   » Rozgrywka

   Szukaj
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

   Statystyki
mieszkańcy online:

wędrowców: 0

Cechy



Siła (Strength)

Odpowiada za obrażenia oraz to, jaką zbroję możemy założyć. Im lepsza zbroja, tym więcej siły wymaga. Cecha ta potrzebna jest wszystkim postaciom, choć dla wojownika stanowi priorytet.

Zręczność (Dexterity)

Odpowiada za Chance To Hit (CTH), czyli szansę na trafienie. Jest krytycznie ważna u łotrzycy i wojownika, bo dzięki niej mogą trafiać w przeciwników. U maga mniej istotna, bo nie ma wpływu na celność czarów. Podnosi również Armor Class (AC), czyli potocznie rzecz ujmując to, ile ataków jesteśmy w stanie przyjąć na klatę. Warto przy okazji wspomnieć o tzw. przebitkach. Chodzi o to, że w czasie ruchu AC jest niwelowane (jak w klasycznych RPG). Jeżeli wtedy CTH przeciwnika jest wyższe od naszego AC, to otrzymamy uderzenie krytyczne, czyli dokładnie takie, jaką siłę ciosu ma przeciwnik. Oczywiście działa to w obie strony i my też możemy zadać uderzenie krytyczne.

Magia (Magic)

Odpowiada za ilość punktów many i za to, jakie książki możemy przeczytać. Im więcej mamy punktów magii, tym lepszych czarów, na wyższych poziomach możemy się nauczyć. Jest to najważniejsza cecha maga, który potrzebuje potężnej ilości many, by móc rzucać jak najwięcej czarów.

Witalność (Vitality)

Odpowiada za ilość punktów życia. Bardzo ważna u wojownika, z racji walki bezpośredniej, podczas której otrzymuje się więcej obrażeń. U maga witalność jest w zasadzie nieistotna, bo dzięki czarowi Mana Shield rolę życia przejmuje mana. Grając łotrzycą możemy, choć nie musimy zwracać szczególną uwagę na tę cechę.

Życie (Life)

Odpowiada za ilość obrażeń, jakie możemy otrzymać. Bardzo ważna cecha u wojownika i łotrzycy, ale w zasadzie zbędne magowi z powodu wspomnianego wcześniej czaru Mana Shield.

Mana

Odpowiada za ilość czarów, jakie możemy rzucać, a w przypadku maga przejmuje rolę zdrowia, dzięki czarowi Mana Shield. Z tego względu jest jego najważniejszą statystyką.

Szansa na trafienie (Chance To Hit - CTH)

Im większą ma wartość, tym celniej będziemy trafiać w przeciwnika. Jest to ważna cecha wojownika i łotrzycy, bo jeżeli AC przeciwnika będzie wyższe od ich CTH, to nie będą mogli go trafić. Z kolei jeśli nasze CTH jest wyższe od AC przeciwnika i uderzymy go w czasie ruchu, to otrzyma on obrażenie krytyczne, czyli dokładnie o takiej wartości, jak nasza maksymalna siła uderzenia.

Obrona (Armor Class - AC)

Odpowiada za naszą obronę. Im większą ma wartość, tym więcej obrażeń pochłonie. Jeżeli nasze AC będzie większe od CTH przeciwnika, to nie będzie mógł nas trafić. Cecha ważna w zasadzie u każdej postaci, ale szczególnie u wojownika.

Obrażenia (Damage)

Ten współczynnik odpowiada za siłę, z jaką będziemy atakować. W zasadzie podczas walki nie osiąga swojej maksymalnej wartości. Wartość ta jest osiągnięta tylko w przypadku uderzenia krytycznego.

Odporności (Resistances)

Określają odporność na ogień (Resist Fire) błyskawice (Resist Lightning) i magię (Resist Magic). Są ważne dla każdej postaci, bo jeżeli nie osiągną ich maksymalnej wartości +75%, to będą otrzymywały znacznie większe obrażenia.


Laurefin.
komentarz[40] |

Komentarze do "Cechy"



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.


© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl


   Sonda
   Jaka jest Twoja ulubiona postać z Diablo II?
Amazonka
Barbarzyńca
Czarodziejka
Druid
Nekromanta
Paladyn
Zabójczyni
Musisz być zalogowany aby móc głosować.

   Top 10
   Runy i Słowa ...
   Lokacje w Dia...
   Kamienie Szla...
   Poradnik pocz...
   Historia
   Potwory zwykł...
   Zadania Aktu ...
   Ekwipunki Kla...
   Zadania Aktu ...
   Zadania Aktu ...

   ShoutBox
Strona wygenerowana w 0.082307 sek. pg: