Szukaj |
>NASZE STRONY |
MAIN |
|
|
GRY FABULARNE |
|
|
GRY cRPG |
|
|
FANTASTYKA |
|
|
PROJEKTY |
|
|
|
|
Statystyki |
mieszkańcy online: wędrowców: 0
|
|
|
|
|
Lokacje w Diablo I
A więc postanowiliście wrócić do klasyki? Nie mogliście lepiej trafić jeśli chodzi o hack’n’slash. Diablo nie jest grą zbyt złożoną jeśli chodzi o lokacje, ale mimo wszystko mam nadzieję, że odnajdziecie w poniższym opisie map wskazówki, które pomogą Wam w pokonaniu lochów pełnych złowieszczych kreatur. A więc zaczynamy.
Tristram
Wasza baza wypadowa. Będzie prawdopodobnie najczęściej odwiedzaną przez Was mapą. Znajdziecie tu wszystko, co potrzebne dobremu poszukiwaczowi przygód. Oto persony, z którymi zżyjecie się jak z nikim innym:
Griswold the Blacksmith – chyba najsympatyczniejszy gościu w grze. Na początku będziecie go dosyć często odwiedzać by zakupić lepszy ekwipunek, ale w późniejszych fazach gry głównym jego celem będzie naprawianie i kupowanie od Was wszelkiego rodzaju przedmiotów. W grze single player zleci Wam dwie misje: Magic Rock i Anvil of Fury.
Adria the Witch – dotrzecie do niej po przejściu przez mostek na wschód od miejskiej studni. Dla maga jest to najważniejszy bohater niezależny ze wszystkich obecnych. To od niej kupić można buteleczki many, zarówno te małe jak i te większe. Poza tym tylko Adria kupi od Was wszelkiego rodzaju laski, zwoje i księgi, których chcielibyście się w opłacalny sposób pozbyć. Postać czarująca będzie wniebowzięta widząc różnorodne książki magiczne oferowane przez tego NPC. Czasami traficie nawet na 4-poziomowe czary! W singlu zleca nam zadanie Black Mushroom.
Deckard Cain – najmędrsza postać w mieście. Dzięki jego niezmierzonej wiedzy zidentyfikuje dla Was wszelkie magiczne przedmioty (za symboliczne 100 sztuk złota). Zleca Wam dwa ostatnie zadania w grze: Archbishop Lazarus i Diablo.
Pepin the Healer – ten sympatyczny staruszek sprzeda Wam wszelkie komponenty umożliwiające leczenie – od buteleczek aż po zwoje. Poza tym możecie całkowicie za darmo otrzymać od niego leczenie.
Wirt the Peg-Legged Boy – mała, kulawa szuja, która zawsze ma w zanadrzu jakieś ciekawe rzeczy na sprzedasz. Jest na tyle perfidny, że karze Wam zapłacić 50 szt. złota tylko za spojrzenie na aktualnie dostępny przedmiot. Żeby się do niego dostać musicie udać się na zachód lokacji, by po przejściu przez most ujrzeć siedzącego pod drzewem Wirta.
Ogden – właściciel Tawerny Wschodzącego Słońca. Możecie z nim jedynie pogadać o tym i owym. Zleci Wam dwa zadania: The Skeleton King i (jedynie singel) Ogden’s Sign.
Gilian the Barmaid – podobnie jak wyżej – możecie jedynie rozmawiać z tą różnicą, że Gilian nie zleci Wam żadnego zadania.
Farnham the Drunk – niegdyś wojownik. Okropności jakie widział pod miejscowym klasztorem sprawiły, że teraz jest pożałowania godnym pijaczyną. Jedyną dostępną opcją jest słuchanie jego bełkotu.
Krypta (Poziom 1-4)
Zabawę czas zacząć! W krypcie znajdziecie największa liczbę komnat pełnych magicznych ksiąg i zwojów, lecz nie liczcie na 3-poziomowe czary. Przeważać będą zaklęcia takie jak: Firebolt, Holybolt, Healing i Town Portal.
Przeciwnicy, jak na potwory z pierwszych poziomów przystało, są cieniutkie i nie powinniście mieć z nimi najmniejszych problemów (chyba, że zbiorą się w dużej grupie). Napotkacie tu: Szkielety (zarówno walczące wręcz jak i na dystans) padające zwykle po jednym-dwóch ciosach, Zombie, które z racji na prędkość poruszania są jeszcze łatwiejsze od Kościotrupów, Zamiatacze (kojarzące mi się zawsze ze starcraftowymi Zerglingami) wcinające zwłoki przeciwników, by zregenerować siły oraz Upadłych – małych tchórzliwych potworów, których jedynym przeznaczeniem jest zginąć z Waszej ręki. Na trzecim poziomie do wesołej gromadki dołączy się Chowaniec, czyli mały i proporcjonalnie do tego rozmiaru groźny nietoperz.
Podczas zwiedzania drugiego poziomu natraficie w końcu na Komnatę Butchera (bardzo ładny wystrój?), którego zabicie zlecił Wam jegomość znajdujący się przed wejściem do klasztoru (były to jego ostatnie słowa). Po śmierci potwora w trybie dla jednego gracza powinien wypaść Wam Tasak Butchera. Broń całkiem dobra jak na początek. Na tym samym poziomie traficie na wejście do jaskini. Kiedy odkurzycie ją z potworów, to wykonacie tym samym zadanie oczyszczenia miejskiej studni. Trzeci poziom to starcie z Królem Leoricem - przeciwnikiem dość dziwnym. Czemu? Ponieważ w tym wypadku początkujący mag, jak nigdzie indziej, w walce z nim ma większe szanse na przeżycie, niż reszta postaci. Grając czarodziejem wystarczy rzucać w stronę Leorica Holybolt. Tym sposobem możecie wyjść całkowicie bez szwanku. Reszta postaci niech walczy tak jak dotychczas... Gdy Leoric padnie już martwy nie zapomnijcie zgarnąć jego korony! Po zejściu na poziom czwarty będziecie mieli okazję wykonać dwa kolejne questy. Jednym z nich jest odzyskanie znaku tawerny Ogdina, które to zadanie właśnie on Wam zleca (w nagrodę otrzymacie magiczny hełm), następnym - odwiedziny człowieka kozła – Gharbada. Poprosi Was o zlitowanie się nad jego biednym jestestwem, a w zamian podaruje magiczny przedmiot. Zapewni przy tym, że podczas kolejnej wizyty u niego, kolejny magiczny item już będzie na Was czekał. Okaże się niestety, że będziemy musieli odebrać go siłą. Kiedy znajdziecie zejście na poziom piąty, przygotujcie się na małą zmianę scenerii.
strony: [1] [2] |
komentarz[31] | |
|
|
|
|
|
Komentarze do "Lokacje w Diablo I" |
|
|
|
|
|
|
|