Szukaj |
>NASZE STRONY |
MAIN |
|
|
GRY FABULARNE |
|
|
GRY cRPG |
|
|
FANTASTYKA |
|
|
PROJEKTY |
|
|
|
|
Statystyki |
mieszkańcy online: wędrowców: 0
|
|
|
|
|
Postacie (Diablo I)
Kiedy już zainstalowaliśmy Diablo I i obejrzeliśmy filmik, nadchodzi czas, gdy stajemy przed wyborem postaci. Jeśli lubimy walkę bezpośrednią i nie straszne nam tabuny nacierających potworów możemy wybrać wojownika. Jest to bohater prawie całkowicie pozbawiony umiejętności magicznych, za to silny i wytrzymały. Wszystkich, których brzydzi bezładna siepanina niech nie zwiedzie ten opis. Wojownikiem gra się bardzo miło zwłaszcza, kiedy jest na trochę wyższym poziomie. Z przyrodzonych właściwości posiada umiejętność reperacji wszystkich przedmiotów, z zastrzeżeniem jednak, że tracą one część wytrzymałości. Nie jest to może zawodnik odznaczający się szczególną finezją walki, ale pozwala na niezłe wyżycie się po dniu pełnym nerwów i złych emocji. Nie od dziś przecież wiadomo, że trochę ruchu dobrze robi na zdrowie, nie tylko fizyczne.
Kolejną postacią jest łotrzyca, którą, nie wiem dlaczego, niektórzy nazywają łowczynią albo łuczniczką (to chyba z racji broni, jaką się posługuje), najczęściej przeze mnie wybierana zresztą. Jej wrodzoną umiejętnością jest rozbrajanie pułapek. Jest to sprawność bardzo przydatna, ponieważ w podziemiach znajduje się wiele skrzynek zaopatrzonych w niebezpieczne zabezpieczenia. Łotrzyca najlepiej posługuje się łukiem, atak z dystansu to jej specjalność. Prowadzenie tej postaci to czysta przyjemność, zwłaszcza dla osób, które nie lubią bezpośrednich starć. Bardzo dobrze sprawdza się w wybijaniu potworów znajdujących się za kratą. W przeciwieństwie do wojownika nie ma problemów na początkowych poziomach. Mimo, że słabsza fizycznie, poprzez posługiwanie się bronią dystansową potrafi więcej zdziałać, niż osiłek z mieczem. Jest to postać, którą polecam każdemu początkującemu graczowi z racji prostego i mało kłopotliwego prowadzenia.
Trzecim bohaterem, którego możemy wybrać jest mag. Powinniśmy uważać na niego przy bezpośrednich starciach, zwłaszcza na samym początku, ponieważ nie jest odporny na uderzenia i traci życie szybciej niż pozostałe postaci. Jako broń służy mu kij. Najczęściej posiada on określoną ilość jednego rodzaju czaru, którym mag może razić przeciwników. Mag świetnie sprawdza się na niższych poziomach podziemi, gdzie roi się od niebezpiecznych istot. Wykształcenie wysokich umiejętności magicznych sprawia, że podobnie jak łotrzyca, atakuje z dystansu, lecz jest od niej bardziej skuteczny. Myślę, że dobrze jest poświęcić trochę czasu i cierpliwości na stworzenie dobrego maga.
Każda z postaci posiada podręczny plecak, w którym jest miejsce na kilka znalezionych przedmiotów. Podręczne artefakty takie jak zwoje czarów i butelki z miksturami można umieszczać w pasku. Aktywuje się je poprzez naciśnięcie klawiszy od 1 do 9.
Poza tym nasz bohater może być odziany w zbroję (począwszy od zwykłych szmat (rags), poprzez pelerynę, płaszcz, suknię czy może raczej szatę, aż po zbroję płytową,), nakrycie głowy (czapka, hełm, korona), może nosić tarczę, miecz (jest to nazwa umowna, powinno się raczej mówić o broni białej, bo w tej grupie są również sztylety, szable i sejmitary), maczugi (pałki, młoty bojowe), topory (tu przynajmniej nie ma niedomówień, topór to topór), kije magiczne, łuki (krótkie, długie, kompozytowe), pierścienie (najwięcej 2 sztuki), amulety (sztuk jeden).
Teoretycznie postaci mogą posługiwać się każdą bronią i nosić każdy sprzęt. W praktyce jest to uwarunkowane cechami charakteru.
Laurefin. |
komentarz[28] | |
|
|
|
|
|
Komentarze do "Postacie (Diablo I)" |
|
|
|
|
|
|
|